INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
W związku z realizacją wymogów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE zwanym w dalszej części RODO, Sanockie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. informuje o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych.
1. Kto jest Administratorem danych osobowych
Administratorem Twoich danych osobowych, jest Sanockie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. zwanym w dalszej części dokumentu Przedsiębiorstwem, z siedzibą w Sanoku przy ul. Jana Pawła II 59, reprezentowanym przez Zarząd Spółki. Można się z nami skontaktować osobiście w siedzibie spółki w dni powszednie od godziny 7 do 15, telefonicznie pod numerem 134647900 lub przy pomocy poczty elektronicznej sekretariat@spgk.com.pl. W razie pytań i wątpliwości do państwa dyspozycji jest również Inspektor ochrony danych osobowych odpowiedzialny za koordynacje spraw związanych z ochroną danych osobowych w Przedsiębiorstwie. Z Inspektorem ochrony danych osobowych można skontaktować się za pomocą poczty elektronicznej iod@spgk.com.pl lub telefonicznie pod numerem telefonu 134647835.
2. Dlaczego, w jakim celu i na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy dane osobowe
Przedsiębiorstwo przetwarza Twoje dane osobowe w celu:
1) wystawienia faktury VAT za sprzedaż towarów lub usług, oraz związanym z tym obowiązkiem prowadzenia i przechowywania ksiąg rachunkowych i dokumentów związanych z prowadzeniem ksiąg rachunkowych oraz przechowywaniem dowodów księgowych. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit c. RODO, Ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. 2004 nr 54 poz. 535 z późn.zm.), Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz.U. 1997 nr 137 poz. 926 z późn.zm.), Ustawa z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. 1992 nr 21 poz. 86 z późn.zm.), Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. 1994 nr 121 poz. 591 z późn.zm.).
2) prowadzenia postępowań spornych, obrony i dochodzenia roszczeń w przypadkach niewywiązywania się przez Ciebie z terminowego regulowania zobowiązań lub zgłoszenia zastrzeżeń w stosunku do powstałego zobowiązania. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit f. RODO.
3. Kto może mieć dostęp do danych osobowych
W toku przetwarzania przez Przedsiębiorstwo danych osobowych oraz zaistnienia uzasadnionej potrzeby Przedsiębiorstwa, do Twoich danych mogą mieć dostęp następujące kategorie odbiorców:
1) podmioty które na podstawie umów dostarczają Nam rozwiązania oraz świadczą usługi z zakresu utrzymania oraz nadzoru nad Naszymi systemami informatycznymi,
2) operatorzy usług pocztowych, w celu prowadzenia z Tobą korespondencji,
3) banki dostarczające usługi obsługi rachunków masowych,
4) podmioty publiczne i inne instytucje które na uzasadniony wniosek w oparciu o przepisy powszechnie obowiązującego prawa żądają udzielenia informacji.
Twoje dane w żadnej formie nie będą przekazywanie do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
4. Jak długo przetwarzamy dane osobowe
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wskazanych w punkcie 2 celów. W przypadku faktury VAT przez okres 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku, po tym czasie Twoje dane zostaną usunięte lub poddane anonimizacji.
5. Obowiązek podania danych osobowych
Podanie danych osobowych w celu wystawienia faktury Vat za sprzedaż towaru lub wykonaną usługę jest wymogiem ustawowym. Brak podania danych osobowych spowoduje odmówienie wystawienia faktury VAT, w zamian wystawimy paragon fiskalny.
6. Jakie prawa przysługują w związku z przetwarzaniem danych
W związku z przetwarzaniem przez Przedsiębiorstwo danych osobowych informujemy że zgodnie z RODO w każdym momencie przysługuje Ci prawo do:
1) dostępu do swoich danych osobowych,
2) sprostowania i poprawiania swoich danych,
3) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych,
4) przenoszenia danych jeżeli dane są przetwarzane w sposób zautomatyzowany,
5) ograniczenia przetwarzania,
6) usunięcia danych,
7) wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych