Biuletyn Informacji Publicznej Sanockiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej

Przetargi i zamówienia publiczne - Biuletyn Informacji Publicznej Sanockiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o.

Aktualne postępowania:


 

  • 1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór, załadunek, transport i gospodarowanie ustabilizowanymi  komunalnymi osadami ściekowymi o kodzie 19 08 05 powstającymi w Oczyszczalni Ścieków w Sanoku, ul. Komunalna 1, 38-500 Sanok poprzez odzysk albo unieszkodliwianie na terenie Województwa Podkarpackiego lub innego w przypadku gdy odległość od miejsca wytwarzania osadów do miejsca stosowania jest mniejsza niż odległość do miejsca stosowania położonego na obszarze tego samego województwa. 
    2. Okres realizacji zamówienia: dwanaście miesięcy od dnia podpisania umowy. Wywóz osadów należy zaplanować i przeprowadzić zgodnie poniższym harmonogramem, z zastrzeżeniem, że poniższy harmonogram może ulec zmianie:  
    • I  tura od 10 sierpień 2024 r. - ok. 800 Mg 
    • II tura wrzesień 2024 r. - ok. 800 Mg
    • III  tura październik-listopad 2024 r. - ok. 1000 Mg 
    • IV  tura kwiecień 2025 r.   - ok. 1200 Mg 
    3. Ilość osadów ściekowych do wywiezienia w okresie obowiązywania umowy: około 3 800 Mg ± 30% 
    o stężeniu suchej masy 17 – 30%. Podana ilość osadów, a także wielkość poszczególnych tur w jakich osad będzie wywożony jest ilością szacunkową, a Zamawiający zastrzega możliwość zmniejszenia bądź zwiększenia ilości osadu wskazanej w pkt. 2 jednak nie więcej niż o 30%, w zależności od potrzeb Zamawiającego. Wykonawcy nie będzie przysługiwało z tego tytułu żadne roszczenie odszkodowawcze.
    4. Realizacja zamówienia odbywać się będzie z zachowaniem wymogów określonych przepisami prawa tj. w szczególności: 
           1) Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 ze zm.), 
           2) Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 54.), 
           3) Rozporządzeniem   Ministra   Środowiska z dnia 6 lutego 2015 r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych (Dz.U. z 2023 r. poz. 23),
           4) Ustawą z dnia 4 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2021 r. poz. 2151, z 2022 r. poz. 2687).
    5. Odbiór, załadunek, ważenie, transport i gospodarowanie osadami odbywać się będzie przy użyciu przystosowanego do tego rodzaju ładunku, sprzętu Wykonawcy. 
    6. W przypadku zagospodarowania rolniczego osadów ściekowych Wykonawca zobowiązany będzie do każdorazowego dostarczania Zamawiającemu aktualnych map ewidencji gruntów na których mają być stosowane osady (uzyskanych od uprawnionego organu tj. Starostwo Powiatowe) z zaznaczeniem innym kolorem numerów działek i ich powierzchni na których osady te mają być stosowane. Powyższe mapy należy składać w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Dokumenty będą potrzebne Zamawiającemu do zlecenia badań gruntów, na których mają być stosowane osady celem ustalenia przez niego dawki osadu do zastosowania na tych gruntach. Częstotliwość badań i ich standardy muszą być zgodne z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 6 lutego 2015 r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych. Pobór i badania gruntu zostaną zlecone laboratorium posiadającemu akredytację na wykonywanie tego typu badań staraniem i na koszt Zamawiającego. 
    7. W przypadku innego niż rolnicze zagospodarowanie osadów ściekowych Wykonawca jest zobowiązany do przedstawienia aktualnego zezwolenia na przetwarzanie odpadów (odzysk, unieszkodliwianie), obejmującej kod odpadu którego zagospodarowanie stanowi przedmiot zamówienia, wydanej przez właściwy organ. Wykonawca w takiej sytuacji ponosi całkowitą odpowiedzialność za odebrane od Zamawiającego ustabilizowane osady ściekowe oraz właściwy i zgodny z obowiązującymi przepisami sposób ich zagospodarowania.
    8. Osady ściekowe przeznaczone do zagospodarowania, są tymczasowo składowane na terenie oczyszczalni ścieków w Sanoku. Osady z miejsca tymczasowego składowania do miejsca ich zagospodarowania przewożone będą transportem Wykonawcy.
    9. Wywóz ustabilizowanych osadów ściekowych odbywać się będzie na telefoniczne zgłoszenie Zamawiającego w terminie do 5 dni od  dnia złożenia przez Zamawiającego telefonicznego zlecenia. Wykonawca na 1 m-c przed zamiarem wywozu osadów przekaże niezbędne dokumenty Zamawiającemu w celu sporządzenia i przesłania przez Zmawiającego powiadomienia do Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska, o którym mowa w art. 96  ust. 8 Ustawy o odpadach. Wykonawca przekaże dokumenty zawierające informacje wskazujące  władającego  powierzchnią  ziemi  oraz numery ewidencyjne działek wraz z mapą ewidencyjną w formacie drukowanym w zachowanej skali, na których komunalne osady ściekowe mają być stosowane.
    10. Transport winien być prowadzony zgodnie z zasadami prawa o ruchu drogowym w sposób uniemożliwiający zanieczyszczenie lub wypadnięcie odpadu ze środka transportu. W przypadku wypadnięcia odpadu Wykonawca winien bezzwłocznie zabezpieczyć teren zgodnie z przepisami BHP i przepisami o ruch drogowym oraz niezwłocznie uporządkować teren i przywrócić go do stanu pierwotnego. Pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone w wyniku takiego zdarzenia ponosi Wykonawca.
    11. Zamawiający zobowiązany jest wykonać badania komunalnych osadów ściekowych i przekazać Wykonawcy aktualne wyniki badań przed rozpoczęciem ich przekazywania. Zamawiający przekaże także ustaloną na podstawie badań gleby dawkę osadu do stosowania na danym gruncie.
    12. Potwierdzenie przyjęcia osadów ściekowych odbywać się będzie każdorazowo w oparciu o Kartę przekazania odpadu potwierdzoną pod względem ilościowym, na podstawie dowodu ważenia, przez Zamawiającego i Wykonawcę.
    13. Wykonawca jest zobowiązany wskazać w formularzu oferty sposób zagospodarowania osadu. Zamawiający nie dopuszcza zmiany sposobu wykorzystania osadu na etapie realizacji umowy.
    14. Wykonawca przedłoży wykazy działek gruntów, którymi dysponuje jako władający powierzchnią ziemi i na których planuje zagospodarować osady ściekowe.
    15. Zamawiający wymaga aby powierzchnia minimalna działki lub działek graniczących ze sobą bezpośrednio, przeznaczonych pod zastosowanie osadów, wynosiła minimum 1,0 ha.
    Rozwiń artykuł Przetarg nieograniczony - usługi związane z odbiorem, załadunkiem, transportem i gospodarowaniem ustabilizowanymi komunalnymi osadami ściekowymi o kodzie 19 08 05
  • Sanockie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Sanoku z siedzibą przy ul. Jana Pawła II 59, tel. 13 46 47 900, fax. 13 46 48 862, e-mail. sekretariat@spgk.com.pl ogłasza przetarg pisemny ofertowy na sprzedaż składnika majątku ruchomego w postaci przenośnika taśmowego.

    Rozwiń artykuł Przetarg pisemny ofertowy na sprzedaż przenośnika taśmowego
  • 1. Przedmiotem postępowania jest usługa sprzątania i utrzymania czystości pomieszczeń biurowych, technicznych, gospodarczych, sanitariatów, wind, korytarzy i klatek schodowych w budynkach Sanockiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Sanoku oraz na Dworcu Multimodalnym, którego zarządcą jest Sanockie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w podziale na dwie części jak poniżej: 
     
    1) Część I: 
    Usługa sprzątania i utrzymania czystości pomieszczeń w SPGK Sp. z o.o. w Sanoku, realizowanej w następujących lokalizacjach:
    a) Budynek Administracyjny A (biurowiec), Budynek Stacji Paliw, Budynek MKS, Biura ZDM, Biura ZOT, Biura GPZOS, Magazyn, Biura ZWK przy ul. Jana Pawła II 59 w Sanoku;
    b) Pomieszczenia na terenie Zakładu Ciepłowniczego przy ul. Kiczury 11 w Sanoku;
    c) Pomieszczenia na terenie Stacji Uzdatniania Wody (SUW) i Ośrodka Wypoczynkowego (OW) w Sanoku przy ul. Wodna 1;
    d) Pomieszczenia na terenie Oczyszczalni Ścieków (OŚ) w Sanoku przy ul. Komunalna 1;
    e) Pomieszczenia na terenie Stacji Uzdatniania Wody (SUW) w Zasławiu ul. Filtrowa 64 38-540 Zagórz,  
    f) Autobusy MKS – 28 sztuk;
     
    2) Część II:
    Usługa sprzątania i utrzymania czystości pomieszczeń Dworca Multimodalnego zarządzanego przez SPGK Sp. z o.o. położonego w Sanoku przy ul. Lipińskiego 31.
     
    2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla poszczególnych zadań oraz warunki realizacji określa załącznik nr 7 do SWZ. 
    3. Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez wykonawców, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy.
    4. Zamawiający, stosownie do art. 95 ust. 1 ustawy, wymaga aby prace związane z wykonywaniem przedmiotu zamówienia były wykonywane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na umowę o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U.2023.1465 t.j.ze zm.), tj. wszystkie prace pracowników fizycznych wykonujących usługi sprzątania.
    5. Wykonawca lub podwykonawca zatrudni, osoby o których mowa w ust. 4  na okres od rozpoczęcia do końca upływu terminu realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przez pracownika lub przez pracodawcę przed zakończeniem tego okresu, Wykonawca będzie obowiązany do zatrudnienia na to miejsce innego pracownika. 
    6. Sposób weryfikacji zatrudnienia osób, o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy, oraz uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, zostały określone w Projekcie umowy stanowiącym Załącznik nr 3 do SWZ.
    7. Zamawiający nie określa dodatkowych wymagań związanych z zatrudnianiem osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy.
    8. Wykonawca, który jest jednocześnie pracodawcą, o którym mowa w art. 22 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych zobowiązany będzie do przekładania Zamawiającemu comiesięcznych informacji o kwocie obniżenia wpłat na PFRON, do których skorzystania uprawniony będzie Zamawiający. Wykonawca przed zawarciem umowy zobowiązany będzie do złożenia oświadczenia, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ dla Wykonawców (dotyczy tylko Wykonawcy, który będzie jednocześnie pracodawcą w myśl art. 22 ustawy z dna 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych).   
    9. Zamawiający dopuszcza zaoferowanie rozwiązań  równoważnych do wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia, z zastrzeżeniem, że ich parametry techniczne, funkcjonalne i użytkowe nie mogą być gorsze niż parametry urządzeń wskazanych  w opisie przedmiotu zamówienia i treści SWZ.
    10. W przypadkach, kiedy w opisie przedmiotu zamówienia wskazane zostały znaki towarowe, patenty lub pochodzenia, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, oznacza to, że zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia wystarczająco precyzyjny i zrozumiały sposób. W takich sytuacjach ewentualne wskazania na znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, należy odczytywać z wyrazami „lub równoważne” (szczegóły w tym zakresie zostały wskazane w opisie przedmiotu zamówienia).
    11. W sytuacjach, kiedy Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia poprzez odniesienie się do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.
    12. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały i urządzenia/wyroby spełniają wymagania określone przez Zamawiającego na poziomie nie niższym niż wskazany w opisie przedmiotu zamówienia. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały/wyroby, spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Ciężar udowodnienia, że wyrób/materiał jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę.
    13. Wskazanie przez Zamawiającego marki lub nazwy handlowej określa klasę produktu, będącego przedmiotem zamówienia i służy ustaleniu standardu, a nie wskazuje na konkretny wyrób lub konkretnego producenta. Oryginalne nazewnictwo lub symbolika podana została w celu uszczegółowienia przedmiotu zamówienia (jeśli dotyczy).
    14. Zamawiający informuję, że  dołożył wszelkich starań w celu zachowania warunków konkurencyjności. Jeżeli mimo to w tekście jakiegokolwiek rodzaju dokumentacji pojawiają się nazwy własne, oznaczenia lub  parametry wskazujące na konkretny produkt należy zawsze traktować to jako rozwiązania przykładowe.
    15. Wykonawcy są zobowiązani dokonać wnikliwej analizy otrzymanych SWZ i załączników, a zauważone rozbieżności,  które ich zdaniem powinny być ujęte w ofercie lub są błędnie wyszczególnione lub są zbędne, zgłosić w przewidzianym trybie Zamawiającemu.
    16. Wspólny Słownik Zamówień (Kody CPV):
    90910000-9 Usługi sprzątania
    Rozwiń artykuł Postępowanie w trybie podstawowym bez negocjacji - usługa sprzątania i utrzymania czystości
  • Postępowanie dwustopniowe - dostawa miału węglowego

    1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa miału węgla kamiennego energetycznego sortyment MII (PN-82/97001 lub równoważna), typ 32.1 lub 32.2 (PN-82/97002 lub równoważna) w ilości 3.000 Mg.

    2. Szczegóły zamówienia znajdują się w Specyfikacji warunków zamówienia.

    Rozwiń artykuł Postępowanie dwustopniowe - dostawa miału węglowego
  • 1. Przedsięwzięcie polega na budowie nowej elektrociepłowni w której budynku zostaną zainstalowane następujące jednostki wytwórcze: instalacja wysokosprawnej kogeneracji gazowej o mocy elektrycznej co najmniej 1,999 MWe i termicznej co najmniej 1,9 MWt, w oparciu o Agregat
    kogeneracyjny z silnikiem gazowym zasilany gazem sieciowym, kocioł gazowy wodny wysokotemperaturowy mocy nominalnej 2,8 MWt i mocy w paliwie nie większej niż 2,99 MW, kocioł gazowy wodny wysokotemperaturowy o mocy nominalnej 10 MWt. Nowa elektrociepłownia w dokumentach przetargowych będzie nazywana w skrócie EC Posada. W ramach budowy EC Posada należy wykonać dokumentację projektową w oparciu o SWZ, posiadany przez Zamawiającego projekt budowlany oraz decyzję o pozwoleniu na budowę, wybudować budynek elektrociepłowni wraz wykonaniem wszystkich niezbędnych przekładek infrastruktury podziemnej, instalacji oraz przyłączy, umożliwiających produkcję ciepła do lokalnej sieci cieplnej Spółdzielni Mieszkaniowej AUTOSAN w Sanoku oraz wyprowadzenie mocy elektrycznej do sieci PGE S.A Dokonać montażu Agregatu kogeneracyjnego oraz dwóch kotłów gazowych wraz
    z uruchomieniem wszystkich urządzeń i instalacji do produkcji ciepła i energii elektrycznej. EC Posada będzie odrębną instalacją, która będzie produkowała ciepło całorocznie do zasilania sieci cieplnej SM Autosan oraz do miejskiej sieci cieplnej SPGK po wykonaniu przyłączenia do tej sieci. Przyłączenie EC Posada do miejskiej sieci cieplnej SPGK Sp. z o.o. będzie przedmiotem oddzielnego zamówienia i zostanie wybudowane w 2025 roku. Przyłączenie EC Posada do miejskiej sieci cieplnej SPGK Sp. z o.o. w Sanoku umożliwiające połączenie lokalnej sieci SM Autosan z miejską siecią cieplną SPGK w jeden system ciepłowniczy, umożliwi pracę EC Posada i kotłowni Kiczury na ten system.

    2. Szczegółowe informacje zawarte są  w SWZ oraz jej załącznikach.

    Rozwiń artykuł Przetarg nieograniczony - Budowa elektrociepłowni Posada w SPGK Sp. z o.o.