Aktualne postępowania:
-
1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór, załadunek, transport i gospodarowanie ustabilizowanymi komunalnymi osadami ściekowymi o kodzie 19 08 05 powstającymi w Oczyszczalni Ścieków w Sanoku, ul. Komunalna 1, 38-500 Sanok poprzez odzysk albo unieszkodliwianie na terenie Województwa Podkarpackiego lub innego w przypadku gdy odległość od miejsca wytwarzania osadów do miejsca stosowania jest mniejsza niż odległość do miejsca stosowania położonego na obszarze tego samego województwa.2. Okres realizacji zamówienia: do dwunastu miesięcy od dnia podpisania umowy. Wywóz osadów należy zaplanować i przeprowadzić zgodnie poniższym harmonogramem, z zastrzeżeniem, że poniższy harmonogram może ulec zmianie:• I tura od 10 sierpień 2025 r. - ok. 800 Mg• II tura wrzesień 2025 r. - ok. 800 Mg• III tura październik-grudzień 2025 r. - ok. 1000 Mg• IV tura maj 2026 r. - ok. 1200 Mg3. Ilość osadów ściekowych do wywiezienia w okresie obowiązywania umowy: około 3 800 Mg ± 30%o stężeniu suchej masy 17 – 30%. Podana ilość osadów, a także wielkość poszczególnych tur w jakich osad będzie wywożony jest ilością szacunkową, a Zamawiający zastrzega możliwość zmniejszenia bądź zwiększenia ilości osadu wskazanej w pkt. 2 jednak nie więcej niż o 30%, w zależności od potrzeb Zamawiającego. Wykonawcy nie będzie przysługiwało z tego tytułu żadne roszczenie odszkodowawcze.4. Realizacja zamówienia odbywać się będzie z zachowaniem wymogów określonych przepisami prawa tj. w szczególności:1) Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 ze zm.),2) Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U.2025.647 t.j. ze zm.),3) Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 6 lutego 2015 r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych (Dz.U. z 2023 r. poz. 23),4) Ustawą z dnia 4 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2021 r. poz. 2151, z 2022 r. poz. 2687).5. Odbiór, załadunek, ważenie, transport i gospodarowanie osadami odbywać się będzie przy użyciu przystosowanego do tego rodzaju ładunku, sprzętu Wykonawcy.6. W przypadku zagospodarowania rolniczego osadów ściekowych Wykonawca zobowiązany będzie do każdorazowego dostarczania Zamawiającemu aktualnych map ewidencji gruntów na których mają być stosowane osady (uzyskanych od uprawnionego organu tj. Starostwo Powiatowe) z zaznaczeniem innym kolorem numerów działek i ich powierzchni na których osady te mają być stosowane. Powyższe mapy należy składać w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Dokumenty będą potrzebne Zamawiającemu do zlecenia badań gruntów, na których mają być stosowane osady celem ustalenia przez niego dawki osadu do zastosowania na tych gruntach. Częstotliwość badań i ich standardy muszą być zgodne z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 6 lutego 2015 r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych. Pobór i badania gruntu zostaną zlecone laboratorium posiadającemu akredytację na wykonywanie tego typu badań staraniem i na koszt Zamawiającego.7. W przypadku innego niż rolnicze zagospodarowanie osadów ściekowych Wykonawca jest zobowiązany do przedstawienia aktualnego zezwolenia na przetwarzanie odpadów (odzysk, unieszkodliwianie), obejmującej kod odpadu którego zagospodarowanie stanowi przedmiot zamówienia, wydanej przez właściwy organ. Wykonawca w takiej sytuacji ponosi całkowitą odpowiedzialność za odebrane od Zamawiającego ustabilizowane osady ściekowe oraz właściwy i zgodny z obowiązującymi przepisami sposób ich zagospodarowania.8. Osady ściekowe przeznaczone do zagospodarowania, są tymczasowo składowane na terenie oczyszczalni ścieków w Sanoku. Osady z miejsca tymczasowego składowania do miejsca ich zagospodarowania przewożone będą transportem Wykonawcy.9. Wywóz ustabilizowanych osadów ściekowych odbywać się będzie na telefoniczne zgłoszenie Zamawiającego w terminie do 5 dni od dnia złożenia przez Zamawiającego telefonicznego zlecenia. Wykonawca na 1 m-c przed zamiarem wywozu osadów przekaże niezbędne dokumenty Zamawiającemu w celu sporządzenia i przesłania przez Zmawiającego powiadomienia do Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska, o którym mowa w art. 96 ust. 8 Ustawy o odpadach. Wykonawca przekaże dokumenty zawierające informacje wskazujące władającego powierzchnią ziemi oraz numery ewidencyjne działek wraz z mapą ewidencyjną w formacie drukowanym w zachowanej skali, na których komunalne osady ściekowe mają być stosowane.10. Transport winien być prowadzony zgodnie z zasadami prawa o ruchu drogowym w sposób uniemożliwiający zanieczyszczenie lub wypadnięcie odpadu ze środka transportu. W przypadku wypadnięcia odpadu Wykonawca winien bezzwłocznie zabezpieczyć teren zgodnie z przepisami BHP i przepisami o ruch drogowym oraz niezwłocznie uporządkować teren i przywrócić go do stanu pierwotnego. Pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone w wyniku takiego zdarzenia ponosi Wykonawca.11. Zamawiający zobowiązany jest wykonać badania komunalnych osadów ściekowych i przekazać Wykonawcy aktualne wyniki badań przed rozpoczęciem ich przekazywania. Zamawiający przekaże także ustaloną na podstawie badań gleby dawkę osadu do stosowania na danym gruncie.12. Potwierdzenie przyjęcia osadów ściekowych odbywać się będzie każdorazowo w oparciu o Kartę przekazania odpadu potwierdzoną pod względem ilościowym, na podstawie dowodu ważenia, przez Zamawiającego i Wykonawcę.13. Wykonawca jest zobowiązany wskazać w formularzu oferty sposób zagospodarowania osadu. Zamawiający w przypadku niesprzyjającej pogody utrudniającej rolnicze zagospodarowanie osadów ściekowych dopuszcza możliwość zmiany sposobu wykorzystania osadu z metody R10 na metodę R3 z zachowaniem dotychczasowej ceny oferty.14. Wykonawca przedłoży wykazy działek gruntów, którymi dysponuje jako władający powierzchnią ziemi i na których planuje zagospodarować osady ściekowe.15. Zamawiający wymaga aby powierzchnia minimalna działki lub działek graniczących ze sobą bezpośrednio, przeznaczonych pod zastosowanie osadów, wynosiła minimum 1,0 ha.Rozwiń artykuł Przetarg nieograniczony - usługi związane z odbiorem, załadunkiem, transportem i gospodarowaniem ustabilizowanymi komunalnymi osadami ściekowymi o kodzie 19 08 05
-
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa 4 sztuk kompaktowych węzłów cieplnych dla 4 obiektów budowlanych zlokalizowanych w Sanoku, kolejno:1) Blok mieszkalny przy ul. Ustrzyckiej, budynek A dla którego dobrano jednofunkcyjny węzeł cieplny o mocy: Qc.o.= 100 kW2) Blok mieszkalny przy ul. Ustrzyckiej, budynek B dla którego dobrano jednofunkcyjny węzeł cieplny o mocy: Qc.o.= 100 kW3) Blok mieszkalny przy ul. Mickiewicza 30 dla którego dobrano jednofunkcyjny węzeł cieplny o mocy: Qc.o.= 100 kW4) Blok mieszkalny przy ul. Żwirki i Wigury 28 dla którego dobrano jednofunkcyjny węzeł cieplny o mocy: Qc.o.= 100 kW2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w Opisie Przedmiotu Zamówienia – Załącznik nr 4 do Zaproszenia do złożenia oferty3. Oferowane przez Wykonawcę ceny muszą uwzględniać koszt transportu materiałów do magazynu Zamawiającego znajdującego się: ul. Kiczury 10, 38-500 Sanok,4. Ceny zaoferowane przez Wykonawcę, nie mogą ulec zmianie na niekorzyść Zamawiającego przez cały okres trwania umowy.5. Dostawa węzłów leży po stronie Wykonawcy. Urządzenia należy dostarczyć na plac magazynowy Zakładu Ciepłowniczego SPGK, przy ul. Kiczury 10 w Sanoku, w godzinach między 7:00 a 14:00 w dni robocze (poniedziałek ÷ piątek). Zamawiający podejmuje się rozładować dostarczone węzły wraz z dodatkowymi urządzeniami przy pomocy dostępnych na terenie Zakładu środków technicznych, umożliwiających rozładunek.6. Dostawa materiału będzie realizowana na podstawie zapotrzebowania przekazanego Dostawcy w formie ustnej, pisemnej, faksem lub elektronicznie, zawierającego w szczególności: liczbę sztuk danego materiału i termin dostawy. Termin realizacji zamówienia do 5 dni roboczych od momentu otrzymania zlecenia.7. Węzły cieplne oraz ich zespoły muszą być fabrycznie nowe, dobrej jakości i o żądanym asortymencie. Przedmiot zamówienia musi spełniać wymagane normy oraz posiadać odpowiednie certyfikaty jakości, atesty jak i świadectwa jakościowe, nie może również zawierać elementów szkodliwych dla środowiska. Wykonawca zobowiązany jest do załączenia atestów i/lub deklaracji zgodności lub innego dokumentu równoważnego potwierdzającego jakość przedmiotu zamówienia do faktury. Węzły cieplne oraz ich podzespoły muszą spełniać warunki i wymagania zawarte w obowiązujących przepisach.8. Wykonawca udziela min. 24 miesięcy gwarancji na dostarczone węzły cieplne.9. Całkowita odpowiedzialność za przekazanie materiałów niezgodnych z zamówieniem oraz obowiązującymi normami i wymaganiami dopuszczającymi wyroby do stosowania w budownictwie, ciążyć będzie na Wykonawcy.10. Jeżeli w jakiejkolwiek części Zaproszenia do złożenia oferty lub jego załącznikach wskazano znaki towarowe, patenty i miejsca pochodzenia, należy przyjąć, że nie prowadzą one do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, a jedynie są one uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i mają na celu jedynie wskazanie minimalnych wymagań w zakresie jakości i parametrów przedmiotu zamówienia, z uwagi na brak innych dostatecznie dokładnych określeń, które pozwoliłyby opisać przedmiot zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący. Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów i urządzeń pod warunkiem, że oferowane materiały i urządzenia będą o takich samych lub lepszych parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych oraz użytkowych. W takich sytuacjach ewentualne wskazania na znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, należy odczytywać z wyrazami „lub równoważne” (szczegóły w tym zakresie zostały wskazane w opisie przedmiotu zamówienia).11. W sytuacjach, kiedy Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia poprzez odniesienie się do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.12. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały i urządzenia/wyroby spełniają wymagania określone przez Zamawiającego na poziomie nie niższym niż wskazany w opisie przedmiotu zamówienia. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały/wyroby, spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Ciężar udowodnienia, że wyrób/materiał jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę.13. Wskazanie przez Zamawiającego marki lub nazwy handlowej określa klasę produktu, będącego przedmiotem zamówienia i służy ustaleniu standardu, a nie wskazuje na konkretny wyrób lub konkretnego producenta. Oryginalne nazewnictwo lub symbolika podana została w celu uszczegółowienia przedmiotu zamówienia (jeśli dotyczy).14. Zamawiający informuję, że dołożył wszelkich starań w celu zachowania warunków konkurencyjności. Jeżeli mimo to w tekście jakiegokolwiek rodzaju dokumentacji pojawiają się nazwy własne, oznaczenia lub parametry wskazujące na konkretny produkt należy zawsze traktować to jako rozwiązania przykładoweRozwiń artykuł Zaproszenie do złożenia oferty - wykonanie i dostawa czterech węzłów ciepła
-
1. Przedmiotem postępowania jest usługa sprzątania i utrzymania czystości pomieszczeń biurowych, technicznych, gospodarczych, sanitariatów, wind, korytarzy i klatek schodowych w budynkach Sanockiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Sanoku oraz na Dworcu Multimodalnym, którego zarządcą jest Sanockie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w podziale na dwie części jak poniżej:1) Część I:Usługa sprzątania i utrzymania czystości pomieszczeń w SPGK Sp. z o.o. w Sanoku, realizowanej w następujących lokalizacjach:a) Budynek Administracyjny A (biurowiec), Budynek Stacji Paliw, Budynek MKS, Biura ZDM, Biura ZOT, Biura GPZOS, Magazyn, Biura ZWK przy ul. Jana Pawła II 59 w Sanoku;b) Pomieszczenia na terenie Zakładu Ciepłowniczego przy ul. Kiczury 11 w Sanoku;c) Pomieszczenia na terenie Stacji Uzdatniania Wody (SUW) i Ośrodka Wypoczynkowego (OW) w Sanoku przy ul. Wodna 1;d) Pomieszczenia na terenie Oczyszczalni Ścieków (OŚ) w Sanoku przy ul. Komunalna 1;e) Pomieszczenia na terenie Stacji Uzdatniania Wody (SUW) w Zasławiu ul. Filtrowa 64 38-540 Zagórz,f) Autobusy MKS – 28 sztuk;2) Część II:Usługa sprzątania i utrzymania czystości pomieszczeń Dworca Multimodalnego zarządzanego przez SPGK Sp. z o.o. położonego w Sanoku przy ul. Lipińskiego 31.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla poszczególnych zadań oraz warunki realizacji określa załącznik nr 7 do SWZ.3. Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez wykonawców, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy.4. Zamawiający, stosownie do art. 95 ust. 1 ustawy, wymaga aby prace związane z wykonywaniem przedmiotu zamówienia były wykonywane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na umowę o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U.2023.1465 t.j. ze zm.), tj. wszystkie prace pracowników fizycznych wykonujących usługi sprzątania.5. Wykonawca lub podwykonawca zatrudni, osoby o których mowa w ust. 4 na okres od rozpoczęcia do końca upływu terminu realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przez pracownika lub przez pracodawcę przed zakończeniem tego okresu, Wykonawca będzie obowiązany do zatrudnienia na to miejsce innego pracownika.6. Sposób weryfikacji zatrudnienia osób, o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy, oraz uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, zostały określone w Projekcie umowy stanowiącym Załącznik nr 3 do SWZ.7. Zamawiający nie określa dodatkowych wymagań związanych z zatrudnianiem osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy.8. Wykonawca, który jest jednocześnie pracodawcą, o którym mowa w art. 22 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych zobowiązany będzie do przekładania Zamawiającemu comiesięcznych informacji o kwocie obniżenia wpłat na PFRON, do których skorzystania uprawniony będzie Zamawiający. Wykonawca przed zawarciem umowy zobowiązany będzie do złożenia oświadczenia, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ dla Wykonawców (dotyczy tylko Wykonawcy, który będzie jednocześnie pracodawcą w myśl art. 22 ustawy z dna 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych).9. Zamawiający dopuszcza zaoferowanie rozwiązań równoważnych do wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia, z zastrzeżeniem, że ich parametry techniczne, funkcjonalne i użytkowe nie mogą być gorsze niż parametry urządzeń wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia i treści SWZ.10. W przypadkach, kiedy w opisie przedmiotu zamówienia wskazane zostały znaki towarowe, patenty lub pochodzenia, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, oznacza to, że zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia wystarczająco precyzyjny i zrozumiały sposób. W takich sytuacjach ewentualne wskazania na znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, należy odczytywać z wyrazami „lub równoważne” (szczegóły w tym zakresie zostały wskazane w opisie przedmiotu zamówienia).11. W sytuacjach, kiedy Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia poprzez odniesienie się do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.12. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały i urządzenia/wyroby spełniają wymagania określone przez Zamawiającego na poziomie nie niższym niż wskazany w opisie przedmiotu zamówienia. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały/wyroby, spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Ciężar udowodnienia, że wyrób/materiał jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę.13. Wskazanie przez Zamawiającego marki lub nazwy handlowej określa klasę produktu, będącego przedmiotem zamówienia i służy ustaleniu standardu, a nie wskazuje na konkretny wyrób lub konkretnego producenta. Oryginalne nazewnictwo lub symbolika podana została w celu uszczegółowienia przedmiotu zamówienia (jeśli dotyczy).14. Zamawiający informuję, że dołożył wszelkich starań w celu zachowania warunków konkurencyjności. Jeżeli mimo to w tekście jakiegokolwiek rodzaju dokumentacji pojawiają się nazwy własne, oznaczenia lub parametry wskazujące na konkretny produkt należy zawsze traktować to jako rozwiązania przykładowe.15. Wykonawcy są zobowiązani dokonać wnikliwej analizy otrzymanych SWZ i załączników, a zauważone rozbieżności, które ich zdaniem powinny być ujęte w ofercie lub są błędnie wyszczególnione lub są zbędne, zgłosić w przewidzianym trybie Zamawiającemu.16. Wspólny Słownik Zamówień (Kody CPV):90910000-9 Usługi sprzątaniaRozwiń artykuł Postępowanie w trybie podstawowym bez negocjacji - usługa sprzątania i utrzymania czystości w obiektach SPGK Sp. z o.o. oraz na Dworcu Multimodalnym zarządzanym przez SPGK Sp. z o.o.
-
1. Przedmiotem postępowania jest zakup materiałów do naprawy nawierzchni drogowych i remontów cząstkowych w podziale na trzy części w rodzajach i ilościach jak poniżej:1) Część I - mieszanka mineralno-asfaltowa warstwy ścieralnej AC 11S do wbudowania mechanicznego przy nakładkach na większych powierzchniach w ilości 800 ton, która powinna być wykonana na bazie asfaltu D50/70 dla kategorii ruchu KR 1-2 i spełniać wymogi normy min. PN-EN 13108-1 lub równoważna,Dostawy realizowane sukcesywnie transportem Zamawiającego według bieżącego zapotrzebowania.Wyżej określone ilości materiałów są szacunkowe. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zakupu mniejszej ilości materiałów w sytuacji zaistnienia przyczyn niezależnych od Zamawiającego (tj. w zależności od ilości i zakresu wykonywanych robót) przy czym wielkość ta nie będzie mniejsza niż 600 ton.2) Część II - mieszanka mineralno - asfaltowa warstwy wyrównawczej i wiążącej AC16W w ilości 300 ton, która powinna być wykonana na bazie asfaltu D50/70 dla kategorii ruchu KR 1-2 i spełniać wymogi normy min. PN-EN 13108-1 lub równoważnej,Dostawy realizowane sukcesywnie transportem Zamawiającego według bieżącego zapotrzebowania.Wyżej określone ilości materiałów są szacunkowe. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zakupu mniejszej ilości materiałów w sytuacji zaistnienia przyczyn niezależnych od Zamawiającego (tj. w zależności od ilości i zakresu wykonywanych robót) przy czym wielkość ta nie będzie mniejsza niż 225 ton.3) Część III - mieszanka mineralno - asfaltowa warstwy ścieralnej AC11S do wbudowywania mechanicznego w ilości 80 ton, która powinna być wykonana na bazie asfaltu D50/70 dla kategorii ruchu KR 3-4 i spełniać wymogi normy min. PN-EN 13108-1 lub równoważnej,Dostawy realizowane sukcesywnie transportem Zamawiającego według bieżącego zapotrzebowania.Wyżej określone ilości materiałów są szacunkowe. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zakupu mniejszej ilości materiałów w sytuacji zaistnienia przyczyn niezależnych od Zamawiającego (tj. w zależności od ilości i zakresu wykonywanych robót) przy czym wielkość ta nie będzie mniejsza niż 60 ton.2. Transport mieszanki mineralno-asfaltowej odbywać się będzie transportem Zamawiającego sukcesywnie w miarę potrzeb Zamawiającego w okresie trwania umowy lub do czasu wyczerpania przewidywanego zakresu zamówienia, w zależności od tego, który z warunków zostanie spełniony jako pierwszy.3. Ilość mieszanki mineralno-asfaltowej do odbioru w danym dniu, Przedstawiciel Zamawiającego będzie uzgadniał z Wykonawcą telefonicznie lub mailowo, na co najmniej jeden dzień przed planowanym odbiorem.4. Minimalna ilość jednorazowo zamówionej (odbieranej) mieszanki mineralno–asflatowej (dotyczy części I-III) – 3 tony.5. Dostawca zapewni Zamawiającemu odbiór mieszanki mineralno-asfaltowej w dni robocze (poniedziałek – piątek) w godzinach od 7.00 do 15.00.6. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia w Części I-III dysponował w pełni sprawną Wytwórnią Mas Bitumicznych o wydajności co najmniej 50 Mg/h, zlokalizowaną w odległości nie większej niż 45 km od siedziby Zamawiającego (tj. Baza SPGK Sp. z o.o., ul. Jana Pawła II 59, 38-500 Sanok). Wymóg wynika z przyczyn technologicznych tj. transport mieszanki mineralno – asfaltowej będzie odbywał się samochodami o ładowności do 12 ton z zastrzeżeniem iż w razie potrzeby Zamawiający będzie odbierał mniejsze ilości wynikające z bieżących potrzeb. Mając na uwadze konieczność zapewnienia odpowiednich parametrów w szczególności temperatury mieszanki mineralno-asfaltowej przed jej wbudowaniem określonej w specyfikacji wykonywania nawierzchni z mieszanek mineralno – asfaltowych konieczne jest wskazanie odległości jak powyżej. W przeciwnym wypadku istnieje ryzyko iż zamówiony materiał będzie bezużyteczny, a Zamawiający poniesie straty związane z zakupem masy mineralno – asfaltowej, kosztami transportu oraz „przestoju” pracowników zaangażowanych w prace remontowe.7. Wykonawca w razie awarii Jego wytwórni zobowiązany jest do wskazania innego Producenta mieszanki mineralno-asfaltowej, u którego Zamawiający będzie mógł odebrać przedmiot zamówienia na warunkach jak w SWZ po tej samej zaoferowanej cenie jednostkowej, a odległość wytwórni Producenta nie może być większa niż 45km od siedziby Zamawiającego. W takim przypadku rozliczenie należności za odebraną ilość przedmiotu zamówienia od innego (wskazanego) Producenta nastąpi pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą - a nie ze wskazanym Producentem.8. Do produkcji betonu asfaltowego nie dopuszcza się stosowania materiału z frezowania nawierzchni mineralno-bitumicznej jako materiału składowego do mieszanki mineralno - asfaltowej.9. Wykonawca zobowiązuje się, w dniu odbioru do każdej partii odebranego zamówienia przekazać Zamawiającemu, dokument potwierdzający odbieraną ilość asortymentu (WZ lub kwit wagowy) z czytelnym podpisem osoby odbierającej upoważnionej przez Zamawiającego.10. Wykonawca zobowiązuje się przekazać aktualną deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z Aprobatą Techniczną. Zamawiający w każdym czasie trwania umowy będzie miał prawo żądać aktualne atesty, deklaracje zgodności lub badania laboratoryjne przedmiotu zamówienia.11. W przypadku wątpliwości co do jakości, wagi odebranego materiału i zgodności z aprobatą techniczną Zamawiający może zlecić jego badanie wyspecjalizowanemu i akredytowanemu laboratorium drogowemu. W przypadku stwierdzenia niezgodności, koszt badania pokrywa Wykonawca, a odebrana przez Zamawiającego partia zostaje zwrócona Wykonawcy na jego koszt.12. Przedmiot zamówienia musi posiadać aktualną krajową ocenę techniczną, ważną także przez okres realizacji zamówienia, wydaną przez uprawnioną jednostkę badawczą (np.: Instytut Badawczy Dróg i Mostów) lub dokument równoważny.13. Całkowita odpowiedzialność za przekazanie materiałów niezgodnych z zamówieniem oraz obowiązującymi normami i wymaganiami dopuszczającymi wyroby do stosowania w budownictwie, ciążyć będzie na Wykonawcy.14. Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez wykonawców, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy.15. Z uwagi na przedmiot zamówienia Zamawiający stosownie do treści art. 95 ust. 1 ustawy nie wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j.. Dz. U. z 2023 r. poz. 1465) osób wykonujących czynności związane ze świadczeniem usług nadzoru.16. Zamawiający nie określa dodatkowych wymagań związanych z zatrudnianiem osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy.17. Zamawiający dopuszcza zaoferowanie rozwiązań równoważnych do wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia, z zastrzeżeniem, że ich parametry techniczne, funkcjonalne i użytkowe nie mogą być gorsze niż parametry urządzeń wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia i treści SWZ.18. W przypadkach, kiedy w opisie przedmiotu zamówienia wskazane zostały znaki towarowe, patenty lub pochodzenia, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, oznacza to, że Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia wystarczająco precyzyjny i zrozumiały sposób. W takich sytuacjach ewentualne wskazania na znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, należy odczytywać z wyrazami „lub równoważne” (szczegóły w tym zakresie zostały wskazane w opisie przedmiotu zamówienia).19. W sytuacjach, kiedy Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia poprzez odniesienie się do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.20. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały i urządzenia/wyroby spełniają wymagania określone przez Zamawiającego na poziomie nie niższym niż wskazany w opisie przedmiotu zamówienia. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały/wyroby, spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Ciężar udowodnienia, że wyrób/materiał jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę.21. Wskazanie przez Zamawiającego marki lub nazwy handlowej określa klasę produktu, będącego przedmiotem zamówienia i służy ustaleniu standardu, a nie wskazuje na konkretny wyrób lub konkretnego producenta. Oryginalne nazewnictwo lub symbolika podana została w celu uszczegółowienia przedmiotu zamówienia (jeśli dotyczy).22. Zamawiający informuję, że dołożył wszelkich starań w celu zachowania warunków konkurencyjności. Jeżeli mimo to w tekście jakiegokolwiek rodzaju dokumentacji pojawiają się nazwy własne, oznaczenia lub parametry wskazujące na konkretny produkt należy zawsze traktować to jako rozwiązania przykładowe.23. Wykonawcy są zobowiązani dokonać wnikliwej analizy otrzymanych SWZ i załączników, a zauważone rozbieżności, które ich zdaniem powinny być ujęte w ofercie lub są błędnie wyszczególnione lub są zbędne, zgłosić w przewidzianym trybie Zamawiającemu.24. Wspólny Słownik Zamówień (Kody CPV):44113800-3 - Materiały do układania nawierzchni drogowych44113700-2 - Materiały do naprawiania nawierzchni drogowychRozwiń artykuł Postępowanie w trybie podstawowym bez negocjacji - Dostawa mieszanki mineralno-asfaltowej KR 1-2 oraz KR 3-4
-
1. Przedmiotem postępowania jest dostawa środków czystości, artykułów higienicznych oraz artykułów gospodarczych na potrzeby SPGK Sp. z o.o. w podziale na dwie części, w ilościach i rodzajach jak poniżej:1) Część 1 - Sprzedaż i dostawa środków czystości, artykułów higienicznych oraz artykułów gospodarczych dla SPGK;2) Część 2 – Sprzedaż i dostawa środków czystości, , artykułów higienicznych oraz artykułów gospodarczych dla Dworca Multimodalnego w Sanoku;2. Szczegółowe zestawienie rodzaju i ilości zamawianego asortymentu zostało zawarte w Formularzach Cenowych stanowiącym załączniki nr 2.1 – 2.2 Zaproszenia do złożenia oferty.3. Ilości artykułów podane w Formularzu cenowym są wielkościami szacunkowymi ustalonymi na podstawie danych z lat ubiegłych i mogą ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu, jednak nie więcej niż o 10% wartości przedmiotu umowy brutto w okresie obowiązywania umowy. Wykonawcy nie będzie przysługiwało żadne roszczenie odszkodowawcze z tego tytułu.4. Wykonawca zobowiązany jest dostarczać środki czystości stanowiące przedmiot umowy sukcesywnie, na podstawie odrębnych zleceń jednostkowych składanych Wykonawcy przez Zamawiającego, określających ich ilość i rodzaj.5. Wykonawca jest zobowiązany do rozładunku i dostarczenia środków własnym transportem na swój koszt w terminie do 7 dni od dnia złożenia przez Zamawiającego telefonicznego lub mailowego zlecenia.6. Miejscem docelowym dostawy są:1) Budynek A oraz budynek magazynu zlokalizowane na terenie bazy SPGK Sp. z o.o.ul. Jana Pawła II 59, 38-500 Sanok.2) Dworzec autobusowyul. Lipińskiego 31, 38-500 Sanok.7. Okres wykonania zamówienia: 12 miesięcy od dnia podpisania lub do czasu wyczerpania przewidywanego zakresu zamówienia - w zależności, który z wymienionych warunków zostanie spełniony jako pierwszy.8. Dostawa powinna nastąpić do miejsca wskazanego w ust. 6, w dni robocze, tj. od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7:30 do 14:00.9. Wykonawca zobowiązuje się przedłożyć stosowne dokumenty, m.in. certyfikaty jakości, atesty dopuszczające produkt na rynek polski - na każde żądanie Zamawiającego, a w przypadku środków zawierających substancje niebezpieczne -przed pierwszą dostawą (dotyczy: karty charakterystyki i inne podobne).10. Wszystkie środki czystości, artykuły higieniczne oraz artykuły gospodarcze muszą posiadać nienaruszone cechy pierwotnego opakowania fabrycznego z uwzględnieniem zabezpieczeń przewidzianych przez producenta.11. Wszystkie środki czystości oraz artykuły higieniczne muszą posiadać na opakowaniach jednostkowych etykiety w języku polskim, na których widnieje co najmniej nazwa producenta, nazwa produktu, przeznaczenie, data ważności (przydatności) – jeśli produkt tego wymaga. Data ważności (przydatności) dostarczanego produktu (jeśli dany produkt tego wymaga) nie może być krótsza niż 10 miesięcy od daty dostawy.12. Jeżeli w jakiejkolwiek części Zaproszenia do złożenia oferty lub jego załącznikach wskazano znaki towarowe, patenty i miejsca pochodzenia, należy przyjąć, że nie prowadzą one do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, a jedynie są one uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i mają na celu jedynie wskazanie minimalnych wymagań w zakresie jakości i parametrów przedmiotu zamówienia, z uwagi na brak innych dostatecznie dokładnych określeń, które pozwoliłyby opisać przedmiot zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący. Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów i urządzeń pod warunkiem, że oferowane materiały i urządzenia będą o takich samych lub lepszych parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych oraz użytkowych.Rozwiń artykuł Zaproszenie do złożenia oferty - dostawa środków czystości, artykułów higienicznych oraz artykułów gospodarczych na potrzeby Sanockiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Sanoku
-
Sanockie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Sanoku z siedzibą przy ul. Jana Pawła II 59, tel. 13 46 47 900, fax. 13 46 48 862, e-mail. sekretariat@spgk.com.pl ogłasza przetarg pisemny ofertowy na sprzedaż składnika majątku ruchomego w postaci kocioł gazowy (wodny) K4, 12 000kW rok prod. 1993
Rozwiń artykuł Przetarg pisemny ofertowy na sprzedaż kotła gazowego K4, 12 000kW