Aktualne postępowania:
-
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przyłącza ciepłowniczego na odcinku od włączenia do istniejącej sieci ciepłowniczej preizolowanej 2xØ139,7/250 w rejonie budynku przy ul. Sobieskiego 14 (pkt. O1 - PZT) do budynku Szkoły Podstawowej nr 8 przy ul. Sobieskiego 5 w Sanoku. Celem inwestycji jest przyłączenie budynku Szkoły Podstawowej nr 8 przy ul. Sobieskiego 5 w Sanoku do miejskiego systemu ciepłowniczego miasta Sanoka i zapewnienie dostaw ciepła dla potrzeb ogrzewania i przygotowania ciepłej wody użytkowej w obiekcie.2. Szczegółowy zakres zamówienia, został zawarty w :1) opisie przedmiotu zamówienia stanowiący załącznik nr 5 do niniejszej specyfikacji;3. Wymagany okres gwarancji na przedmiot zamówienia wynosi 36 miesięcy na roboty budowlane oraz zastosowane materiały budowlane.4. Zamawiający zaleca aby przed realizacją zadania Wykonawca dokonał wizji lokalnej we wcześniej uzgodnionym terminie i zapoznał się wnikliwie z obiektem w stopniu pozwalającym na rzetelne sporządzenie oferty. W związku z powyższym wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny. Koszty związane z przeprowadzeniem wizji i opracowaniem oferty ponosi Wykonawca.5. Zamawiający dopuszcza zaoferowanie rozwiązań równoważnych do wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia, z zastrzeżeniem, że ich parametry techniczne, funkcjonalne i użytkowe nie mogą być gorsze niż parametry urządzeń wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia i treści SWZ.6. W przypadkach, kiedy w opisie przedmiotu zamówienia wskazane zostały znaki towarowe, patenty lub pochodzenia, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, oznacza to, że zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia wystarczająco precyzyjny i zrozumiały sposób. W takich sytuacjach ewentualne wskazania na znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, należy odczytywać z wyrazami „lub równoważne” (szczegóły w tym zakresie zostały wskazane w opisie przedmiotu zamówienia).7. W sytuacjach, kiedy Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia poprzez odniesienie się do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.8. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały i urządzenia/wyroby spełniają wymagania określone przez Zamawiającego na poziomie nie niższym niż wskazany w opisie przedmiotu zamówienia. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały/wyroby, spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Ciężar udowodnienia, że wyrób/materiał jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę.9. Wskazanie przez Zamawiającego marki lub nazwy handlowej określa klasę produktu, będącego przedmiotem zamówienia i służy ustaleniu standardu, a nie wskazuje na konkretny wyrób lub konkretnego producenta. Oryginalne nazewnictwo lub symbolika podana została w celu uszczegółowienia przedmiotu zamówienia (jeśli dotyczy).10. Zamawiający informuję, że dołożył wszelkich starań w celu zachowania warunków konkurencyjności. Jeżeli mimo to w tekście jakiegokolwiek rodzaju dokumentacji pojawiają się nazwy własne, oznaczenia lub parametry wskazujące na konkretny produkt należy zawsze traktować to jako rozwiązania przykładowe.11. Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia robót budowlanych zgodnie z obowiązującym prawem.12. Wykonawcy są zobowiązani dokonać wnikliwej analizy otrzymanych SWZ i załączników, a zauważone rozbieżności, które ich zdaniem powinny być ujęte w ofercie lub są błędnie wyszczególnione lub są zbędne, zgłosić w przewidzianym trybie Zamawiającemu.13. Wspólny Słownik Zamówień (Kody CPV)45000000-07 Roboty budowlane09323000-9 Węzeł cieplny lokalnyRozwiń artykuł Przetarg nieograniczony - roboty budowlane polegające na wykonaniu przyłącza ciepłowniczego do Szkoły Podstawowej nr 8 w Sanoku przy ul. Jana III Sobieskiego 5 w Sanoku
-
1. Przedmiotem postępowania jest usługa polegająca na odbiorze, transporcie i zagospodarowaniu odpadów o kodzie 20 03 01 w ilościach jak poniżej:Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów o kodzie 20 03 01 ilość: 140 MgA. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIAPrzedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbiorze, transporcie i zagospodarowaniu sklasyfikowanych - zgodnie z aktualnym katalogiem odpadów – pod kodem 20 03 01 – niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne w ilości 140 Mg w sposób powodujący przeniesienie odpowiedzialności za gospodarowanie odpadami.B. INFORMACJE DLA WYKONAWCY1) Przekazanie odpadów nie będzie potwierdzone kartami przekazania odpadów wystawionymi w systemie BDO;2) Odpady o kodzie 20 03 01 będą przekazywane przez Zamawiającego z terenu przy ul. Jana Pawła II 59 w Sanoku. Forma przekazania odpadów przez Zamawiającego – kontener KP 7;3) Przewidywana do przekazania w okresie 12 miesięcy od dnia podpisania umowy ilość odpadów, wynosi około 140 Mg. Zamawiający zastrzega sobie prawo przekazania mniejszej ilości odpadów (tj. przekazanie Zamawiającemu przez wytwórców odpadów mniejszej ilości odpadów), niż wskazana powyżej w sytuacji zaistnienia przyczyn niezależnych od Zamawiającego przy czym ilość przekazanych odpadów nie będzie mniejsza niż 100 Mg. Nie przekazanie przez Zamawiającego odpadów w ilości i terminie określonym w zdaniu pierwszym nie powoduje jakichkolwiek roszczeń odszkodowawczych z tego tytułu ze strony Wykonawcy;4) Wykonawca zapewni odbiór odpadów o kodzie 20 03 01 z terenu Zamawiającego sukcesywnie zgodnie z zapotrzebowaniem Zamawiającego tj. codziennie jednak przy założeniu, 5 dni w tygodniu tj. poniedziałek – piątek w godzinach od 14:00 do 15:00 z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy, a dzienna waga przekazywanych odpadów może być niższa niż 300 kg;5) Wykonawca zobowiązany jest do podstawienia kontenera KP 7, w ilości szt. 1, w miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego codziennie w dniu dokonania odbioru odpadów, jednak nie później niż do godziny 7:30 następnego dnia. Wykonawca zapewni niezbędną ilość sprzętu przy realizacji niniejszego zamówienia umożliwiającego należyte wykonanie zamówienia. Zamawiający zaleca posiadanie 2 szt. Kontenerów KP 7 w celu „wymiany” zapełnionego kontenera na pusty podczas codziennego odbioru;6) Odpady przekazywane do zagospodarowania będą odbierane i transportowane przez Wykonawcę na jego koszt. Załadunek i rozładunek odpadów leży po stronie Wykonawcy;7) Do rozliczeń pomiędzy Stronami, służyć będzie ilość odpadów przekazanych przez Zamawiającego, która określana będzie według pomiaru na elektronicznej wadze samochodowej Wykonawcy. Przed przekazaniem odpadów Wykonawcy, Zamawiający każdorazowo określi ich ilość na podstawie pomiaru na elektronicznej wadze samochodowej Zamawiającego i przekaże Wykonawcy kwit wagowy w celu potwierdzenia ilości przekazanego odpadu;8) Wykonawca przekaże Zamawiającemu najpóźniej do 2 dnia kolejnego miesiąca, w którym nastąpił odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów, na piśmie, drogą elektroniczną lub telefonicznie, zestawienie ilości odebranych, transportowanych i zagospodarowanych odpadów. Po zatwierdzeniu ilości Wykonawca będzie uprawniony do wystawienia faktury;9) Wykonawca będzie otrzymywał wynagrodzenie za odebrane, transportowane i zagospodarowane odpady, na podstawie obupólnie potwierdzonego zestawienia. Wynagrodzenie będzie obliczone jako iloczyn odebranych odpadów i cen jednostkowych brutto przedstawionych w ofercie;10) Odpowiedzialność za gospodarowanie odpadami, z chwilą ich przekazania przez Zamawiającego przechodzi na Wykonawcę. Przekazanie oraz wszelkie ryzyko związane z odpadami, za należyte postępowanie z nimi, za skutki z tego wynikające oraz za działania i zaniechania pracowników lub podmiotów, którymi posłużył się Wykonawca wykonując przedmiot zamówienia, następuje z chwilą ich załadunku na środek transportu Wykonawcy.2. Ze względu na przedmiot zamówienia usługa powinna być realizowana zgodnie z wszelkimi powszechnie obowiązującymi przepisami prawa w tym w szczególności:2.1 Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 54 ze zm.);2.2 Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 ze zm.);2.3 Ustawa z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 399 ze zm.);2.4 Plan Gospodarki Odpadami dla województwa podkarpackiego oraz Uchwała XXXVI/584/21 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 26 kwietnia 2021 r. w sprawie uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego na lata 2020-2026 z perspektywą do 2032 roku (WPGO) wraz z Planem Inwestycyjnym stanowiącym załącznik do WPGO oraz Prognozą odziaływania projektu WPGO na środowisko;oraz innych ustaw i uchwał mających zastosowanie do przedmiotu umowy.3. Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez wykonawców, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy.4. Zamawiający, stosownie do art. 95 ust. 1 ustawy, wymaga aby następujące prace związane z wykonywaniem przedmiotu zamówienia, tj. wszystkie prace pracowników fizycznych, kierowców i operatorów sprzętu związane z odbiorem, transportem i zagospodarowaniem odpadów były wykonywane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na umowę o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U.2023.1465 t.j.ze zm.)5. Wykonawca lub podwykonawca zatrudni, osoby o których mowa w ust. 4 na okres od rozpoczęcia do końca upływu terminu realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przez pracownika lub przez pracodawcę przed zakończeniem tego okresu, Wykonawca będzie obowiązany do zatrudnienia na to miejsce innego pracownika.6. Sposób weryfikacji zatrudnienia osób, o których mowa w art. 95 ust. 1 Pzp, oraz uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, zostały określone w Projekcie umowy stanowiącym Załącznik nr 3 do SWZ.7. Zamawiający nie określa dodatkowych wymagań związanych z zatrudnianiem osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 Pzp.8. Wykonawca zapewni niezbędną ilość sprzętu przy realizacji niniejszego zamówienia umożliwiającego należyte wykonanie zamówienia.9. Wykonawca zobowiązany będzie do odbierania, transportowania i przetwarzania odpadów zgodnie z obowiązującym prawem.10. Wykonawcy są zobowiązani dokonać wnikliwej analizy otrzymanych SWZ i załączników, a zauważone rozbieżności, które ich zdaniem powinny być ujęte w ofercie lub są błędnie wyszczególnione lub są zbędne, zgłosić w przewidzianym trybie Zamawiającemu.11. Powody niedokonania podziału zamówienia na części:Stosownie do treści art. 91 ust 2 Pzp wskazuje, że Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części, ponieważ zamówienie, udzielane w całości, jest dostosowane do potrzeb małych i średnich przedsiębiorstw w rozumieniu załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. Zamówienie dotyczy takiego zakresu usług, który sprawia iż wykonanie jej w ramach jednej części przez jednego Wykonawcę będzie stanowić najbardziej efektywny z punktu widzenia technicznego i formalnego sposób realizacji.12. Wspólny Słownik Zamówień (Kody CPV):90500000-2 Usługi związane z odpadami90514000-3 Usługi recyklingu odpadów90513000-6 Usługi obróbki i usuwania odpadów, które nie są niebezpieczneRozwiń artykuł Postępowanie w trybie podstawowym bez negocjacji - Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów o kodzie 20 03 01
-
1. Przedsięwzięcie polega na budowie nowej elektrociepłowni w której budynku zostaną zainstalowane następujące jednostki wytwórcze: instalacja wysokosprawnej kogeneracji gazowej o mocy elektrycznej co najmniej 1,999 MWe i termicznej co najmniej 1,9 MWt, w oparciu o Agregat
kogeneracyjny z silnikiem gazowym zasilany gazem sieciowym, kocioł gazowy wodny wysokotemperaturowy mocy nominalnej 2,8 MWt i mocy w paliwie nie większej niż 2,99 MW, kocioł gazowy wodny wysokotemperaturowy o mocy nominalnej 10 MWt. Nowa elektrociepłownia w dokumentach przetargowych będzie nazywana w skrócie EC Posada. W ramach budowy EC Posada należy wykonać dokumentację projektową w oparciu o SWZ, posiadany przez Zamawiającego projekt budowlany oraz decyzję o pozwoleniu na budowę, wybudować budynek elektrociepłowni wraz wykonaniem wszystkich niezbędnych przekładek infrastruktury podziemnej, instalacji oraz przyłączy, umożliwiających produkcję ciepła do lokalnej sieci cieplnej Spółdzielni Mieszkaniowej AUTOSAN w Sanoku oraz wyprowadzenie mocy elektrycznej do sieci PGE S.A Dokonać montażu Agregatu kogeneracyjnego oraz dwóch kotłów gazowych wraz
z uruchomieniem wszystkich urządzeń i instalacji do produkcji ciepła i energii elektrycznej. EC Posada będzie odrębną instalacją, która będzie produkowała ciepło całorocznie do zasilania sieci cieplnej SM Autosan oraz do miejskiej sieci cieplnej SPGK po wykonaniu przyłączenia do tej sieci. Przyłączenie EC Posada do miejskiej sieci cieplnej SPGK Sp. z o.o. będzie przedmiotem oddzielnego zamówienia i zostanie wybudowane w 2025 roku. Przyłączenie EC Posada do miejskiej sieci cieplnej SPGK Sp. z o.o. w Sanoku umożliwiające połączenie lokalnej sieci SM Autosan z miejską siecią cieplną SPGK w jeden system ciepłowniczy, umożliwi pracę EC Posada i kotłowni Kiczury na ten system.2. Szczegółowe informacje zawarte są w SWZ oraz jej załącznikach.
Rozwiń artykuł Przetarg nieograniczony - Budowa elektrociepłowni Posada w SPGK Sp. z o.o.